18 Ocak 2013 Cuma

Bir Çift Yürek

Yılbaşında http://renklikitap.blogspot.com/ tan Güngör bir kitap çekilişi etkinliği düzenlemişti. Kitap çekilişi eşim Hatice bana çok sevdiği Bir Çift Yüreği göndermişti. Kitabı aldığımda daha önce okumamış olduğuma çok sevinmiştim, sonra kitabı gören birkaç arkadaşım sen bu kitabı daha önce okumamış mıydın diye şaşırınca daha da bir meraklandım.

Efendim Bir Çift Yürek gerçek bir hikaye, okurken bu ayrıntı beni daha da bir heyecanlandırdı. Yazar Marlo Morgan işi gereği bir süreliğine Avustralya'ya yerleşiyor. Avustralya'nın gerçek sahibi Aborjinleri duymuşsunuzdur, şimdiki Avustralya'da Aborjinlerin sınırlandırılmış yaşam alanları ve ikinci sınıf insan muamelesi görmeleri Marlo Morgan'ın dikkatini çekiyor ve onlar için bir şeyler yapmak istiyor. Şehirde yaşayan birkaç genç Aborjinle birlikte yeni bir iş kolu oluşturuyorlar. Bu sırada kendilerine "Gerçek İnsanlar" adını veren bir Aborjin kabilesi Morgan'ın şehirde yaptıklarını duyuyor ve onu davet ediyorlar. Bu davet üzerine hiç düşünemeyeceği bir yolculuğa adım atan Morgan'ın hayatı değişiyor. Şimdi size bu yolculukla ilgili hiçbir ayrıntıyı anlatmayacağım, yalnız şu kadarını söyleyeyim bu yolculukla birlikte sadece yazarın hayatı değişmedi, benimde dünyaya bakış açımda büyük bir fark yarattı. 
(Bu postu yazarken televizyondan Avustralya'da orman yangını çıktığını öğreniyorum, aklıma direk Gerçek İnsanlar geliyor)
Maddi değerlere olan bağlılığın önemsizliği, önemli olanın doğaya olan bağlılık ve saygı olduğuna inanan Gerçek İnsanların her bir töreni, duası, kutlaması gitgide daha mantıklı ve gerekli görünmeye başladı kitap ilerledikçe. 
Mesela yaklaşık 1 ay önce bilgisayarımı, ipadimi ve birkaç eşyamı daha çaldırmıştım. İçim her zaman bilgisayarımda kayıtlı bunca zamandır biriktirdiğim resim, müzik, video ve diğer belgelerim için acımıştı. Bütün birikimim, anılarım gitmişti. Ama artık daha iyi anlayabiliyorum gerçek anıların resimlerde değilde o sırada bize hissettirdikleri ve zihnimizde kalanlarla değerli olduğunu.
Bu güzel kitap için yeni arkadaşım Hatice'ye çok çok çok teşekkür ediyorum. Sizlere de mutlaka okumanızı tavsiye ediyorum. Bu arada bu kitaptan istense muhteşem bir film çıkar aslında henüz neden çekilmedi acaba??

    Birkaç gündür bu şarkıyı dinliyorum, harika bir şey. Klip bana Gerçek İnsanların çöl yürüyüşlerini aklıma getirtiyor!
                 

                

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder